Rowenna & Jop

Getrouwd op 20 augustus 2009 in Ravello

Allereerst willen we je enorm bedanken voor de fantastische dag! 6 maanden geleden hadden we nooit kunnen dromen dat het zo een sprookje zou worden..

16 Augustus
Na lang wachten zijn we dan eindelijk in Minori aangekomen, wat een prachtige omgeving! Het is spannend want we zijn hier allebei nog nooit geweest, en toch hebben we 21 gasten die hier naar toe komen, en op ons vertrouwen dat dit de 'place to be' is! Wij hebben een kamer geboekt in het Hotel, dat vlak aan zee ligt. De receptioniste (Antonella) begroet ons heel vriendelijk en wordt helemaal enthousiast als we vertellen dat we op 20 Augustus gaan trouwen.

19 Augustus
Zo, we zijn aardig gewend geraakt aan het warme weer. Gea had gelijk dat het ontzettend warm zou zijn en we beginnen sterk te twijfelen aan onze planning want we gaan morgen om 13:00 trouwen! Gelukkig ontmoeten we onze gastvrouw Anna en gaan we officieel in ondertrouw. De burgemeester is ook een hele aardige man en we proberen met ons beste Italiaans een goede indruk achter te laten. Heel vertwijfeld vragen we aan Anna of dat we de planning voor morgen nog kunnen aanpassen en we niet rond 11:00 mogen trouwen. Anna vind dit ook heel verstandig en gaat direct alles regelen en verplaatsen om er voor te zorgen dat we eerder kunnen trouwen. Ze overtuigd de burgemeester en we mogen nu zelfs buiten trouwen! Toch erg fijn dat Anna dit voor ons heeft kunnen regelen, wat een fantastische Italiaanse mentaliteit. We kunnen ons niet voorstellen dat dit ooit in Nederland zou worden goedgekeurd.. lang leve de Italianen! Na wat schuiven van de planning hebben we dan toch alles geregeld, we kunnen het gewoon niet geloven dat het nu echt gaat gebeuren. De receptioniste Antonella heeft ons een heel leuk restaurant aangeraden om 's avonds met alle gasten te gaan eten. We gaan naar het restaurant La Botte, waar we een hele leuke avond hebben. We geven de dagplanning aan de gasten, want zij hebben nog geen enkel idee wat er morgen gaat gebeuren.

20 Augustus
DE DAG!!!
Ik heb gisteren al mijn proefkapsel gehad en vandaag ga ik rond 8:00 naar de kapper. Na iets minder dan een uur sta ik weer buiten de deur en ontmoet ik mijn ouders in het hotel. We gaan met z'n drieën naar de kamer en maken ons klaar voor de ontmoeting met Jop. Jop is zich gaan omkleden in het huisje wat zijn ouders in de buurt hadden gehuurd. Om 9:45 ontmoeten we elkaar in het hotel. Wooowww! Zo leuk om elkaar voor het eerst te zien. We zien er allebei prachtig uit! Snel gaan onze ouders naar beneden want daar staan alle gasten te wachten. We hebben een bus voor ze gehuurd, aangezien het autorijden in Minori/Ravello niet echt een aanrader is. Parkeren is een groot probleem dus is een bus de ideale oplossing en kan iedereen ook drinken. De gasten vertrekken naar Ravello en wij ontmoeten onze fotograaf Massimo (uit Amalfi). We gaan eerst foto's maken in de oude Romeinse villa achter ons hotel, en daarna rijden we met een taxi naar Ravello.

Onze gasten staan al te wachten bij Il Municipo, terwijl wij nog een paar foto's maken. Wat echt speciaal is, is de vriendelijkheid van de Italianen. Alle mensen feliciteren ons (auguri) en maken foto's, terwijl we niemand kennen. We lijken wel bekende filmsterren! Ondertussen loopt Jop naar de gasten en wacht totdat de ceremonie kan gaan beginnen. Mijn vader komt mij halen en samen lopen we (heel zenuwachtig) naar het gemeentehuis in de bergen. Alle gasten staan in twee rijen te wachten en klappen als we komen aanlopen.
De ceremonie begint en ondertussen spelen twee Italiaanse muzikanten traditionele liedjes. (de gasten waren verrast door deze twee mannen want ze wisten niet dat wij dit hadden laten regelen) Het lijkt net een sprookje.. de omgeving, de muziek, al onze lieve vrienden en familieleden bij ons, geweldig! De ceremonie duurt ongeveer twintig minuten en daarna zijn we officieel man en vrouw! De gasten hadden bellen blazers bij zich wat een hele leuke verrassing voor ons was. Na wat foto's zijn we samen naar beneden gelopen door een heel romantisch straatje met overal roze bloemen. Na nog wat foto's zijn we gaan lunchen op een prachtige locatie met een fantastisch uitzicht over zee.

Tussen 13:30 en 18:00 hebben we een intermezzo en rusten wij even uit in ons hotel. De gasten hebben nu de mogelijkheid om zich op te frissen en andere kleren aan te trekken.
De tijd vliegt voorbij en we ontmoeten iedereen weer voor het hotel. Alle gasten zijn al druk bezig met het speculeren van het avond programma, maar niemand had verwacht wat er nu zou komen!
We lopen naar het strand en stappen daar in een heel mooi bootje. De gasten weten niet wat ze overkomen en iedereen is verbaasd, een grote glimlach zien we op ieders gezicht.We varen naar het restaurant op het strand waar we hartelijk worden ontvangen door onze gastheer Mario. Op het strand krijgen we champagne en een klein hapje en we toasten met z'n allen op de prachtige bruiloft, terwijl we genieten van de romantische strand met steile rotsen. Iedereen kan hier nog even rusten en bij zonsondergang gaan we aan tafel zitten. Het restaurant heeft alles prachtige versierd met bloemen, kaarsen en ballonnen. We krijgen zoveel heerlijke hapjes te eten en het lijkt gewoon niet op te houden! Fantastisch!

Rond 23:30 gaan we weer terug naar Minori en nemen we afscheid van iedereen. Het was echt SUPER! We kregen van iedereen te horen dat niemand deze bruiloft ooit nog zou kunnen overtreffen.. is dat niet het beste compliment wat je kunt krijgen?

Zoals eerder gezegd, het was een sprookje waar we vooraf nooit van hadden kunnen dromen...